I Fredags när jag var i skolan så var jag Maria o Jill i skogen vid skolan och hoppade lite teräng hinder (utan lufthästar) men efter en stund såg jag en lufthäst framför mig, och så red jag den! Den såg så verklig ut och nu har jag tagit teda på mer om honom, ja, det är en vallack. Han heter Frippie och är ett brunt litet halvblod på hela 19 år. Frippe som jag också kallar honom nu har varit en ridskolehäst som antagligen tröttnat på att ha skumpiga nybörjare på ryggen. Han har lite problem med tex ryggen och i dag när jag skulle rida honom ömmade han när jag tog honom på ryggen och försökte bita mig, så han moste ha rejält ont. Men annars är han snäll! Nu ska han få vila ut hos mig och genomgå en under sökning av vetrinären som ska se om hans onda rygg kan bli bra och orsaken till det! hoppas att det löser sig!
 
Bilder på nya hästen Frippe:
Den sista bilden var från ridskolan när han var 10 år och det första i helfigur är nu.
 
 
Den andra hästen är Savoy en fin Qarter vallack som kan mycket western och jag tänkte också lära mig western-ridning, det vore kul! Snäll och trevlig är han och sådär lagom pigg men inte stark!
 
Bilder på Savoy:
 
 
 
Ja, nu vet ni vilka nya medlemmar som finns på gyllenbladet!
 
Och här har ni listan över alla luftdjur som finns på gården:
 
   NAMN>RAS>TYP>FÄRG
1. Flingan, Tinker, kallblod, svartskäck.
2. Picasso, Shire/Tinker, kallblod, Typ grå-skäck med vita prickar (Det finns en bild på honom i ett tidigare inlägg!)
3. Ollies Pandora, New forest, ponny, brun.
4. Swallow, korsningsponny, ponny, cremello.
5. Menja, Islandshäst, ponny, Palomino/Isabell
6. Frenja Islandshäst, ponny, Brun.
7. Fullkomin, Islandshäst, ponny, musblack
8. Semlan, fjording, ponny, black
9. Gyllenbladets Bruno, Shettis, ponny, isabell.
10.Gyllenbladets Mistral, Andalusier, Häst, mus-black
11. Ronja, Husky, stor hund, Svart o vit.
12. Napoleon, bondkatt, katt, svart o vit.
13. Lucifer,nordsvensk, kallblod, brun.
14. Alpine, husky, stor hund, vit.
15. Zindra, halvblod, häst, fux.
16. Savoy, Qarter, häst, black.
17. Frippie, halvblod, häst, brun.
18. Tomodachi, halvblod, häst, brun.
19. Kawaii Sakura, Arab, häst, isabell/palomino.
 
Hehe, jag får bara ha ca 20 djur på gården så det börjar bli lite trångt nu, men vissa ska ju snart säljas och snart ska jag rida in Kawaii Sakura (eller Kia som hon kallas) och då så kommer jag skriva om det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej